Ενεργώ ως πολίτης

Για δεύτερη χρονιά (σχολική χρονιά 2022-2023) το σχολείο μας συμμετείχε στο Πρόγραμμα
«Ενεργώ ως Πολίτης», που τελεί υπό την αιγίδα του ιδρύματος Λαμπράκη σε συνεργασία με
το ίδρυμα Λασκαρίδη και με την επιδότηση του ιδρύματος Μποδοσάκη (Bodossaki Foundation).

Ευαισθητοποιώντας τους μαθητές/τριες μας σε θέματα ενεργού πολιτειότητας, υλοποιήσαμε τις παρακάτω δράσεις από τη 2η και 3η ενότητα του προτεινόμενου υλικού:


Ενότητα 2η: Δράση: Θα με φιμώσεις

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γεροντίτη Σταυρούλα, ΠΕ80

Θα με φιμώσεις;

  • Πόσο εύκολο – δύσκολο είναι να είσαι αυτός που θέλεις να είσαι, μέσα στη διαδικτυακή κοινότητα;
  • Μπορούμε όλοι να χειριστούμε και να διαειριστούμε τα θέματα που προκύπτουν κάθε φορά, είτε από υπερβολικό εθουσιασμό των συμμετεχόντων «φίλων» είτε από επιθέσεις λόγω διαφορετικών αντιλήψεων;
  • Πώς και πόσο μπορούμε να εκθέτουμε τον εαυτό μας;
  • Ποιες είναι οι συνέπειες τέτοιων καταστάσεων; Σε εμάς, στους άλλους;

Βήμα 1ο: Τι απαιτούν οι μαθητές

Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές και μαθήτριες να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα
της δημόσιας προβολής του εαυτού τους στις πλατφόρμες των Μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε άμεσα είτε έμμεσα…

Βήμα 2ο: Κανόνες συμπεριφοράς στο διαδίκτυο και τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Επίσης συνειδητοποίησαν ότι η δημοκρατία και τα δημοκρατικά δικαιώματα δεν είναι δεδομένα και ότι χρειάζεται συνεχής επαγρύπνηση για την διατήρησή τους.

Ενδεικτικά σκέψεις και απόψεις που εξέφρασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες:

«Χρειάζεται επαγρύπνηση των πολιτών ώστε να μην ακολουθούν πιστά παράλογες οδηγίες, προώθηση καλλιέργειας κριτικού πνεύματος, ενίσχυση της παιδείας, έμφαση στην δικαστική εξουσία και δικαστήρια που θα εκδίδουν δικαστικές αποφάσεις με βάση τεκμήρια…»

Μοιραστείτε το!

Στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα